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Witness: Maurice L. Farrell, 35 Managing editor of Dow, Jones & Co.
Key testimony: It is an understatement to say that the disaster .was not journalism's finest
hour. At Senator Smith's behest, Farrell listed the embarrassing inaccuracies moving over the
Dow, Jones. news service's ticker on the day after one of the century's signal catastrophes.
The statement appended to Farrell's testimony is a remarkable study in editorial hemming
and hawing without actually admitting error.
. . . SENATOR SMITH: I want to direct your attention specifi-cally to two things.
NEW YORK, April 15.
A dispatch received here from Halifax, N. S., this morning reports that all the passengers of the Titanic had left the steamship after 3:30 o'clock this morning. 9:33 A.M.
Following that on your original memoranda appears the following:
Titanic—A dispatch from Halifax reports that all pas-sengers had left the Titanic in boats shortly after 3:30 this morning.
Have you that? |
Témoin : Maurice L. Farrell, 35 ans Rédacteur en chef de Dow, Jones & Co.
En résumé : C’est un euphémisme de dire que la catastrophe n’était pas le meilleur jour du
Journalisme. À la demande du sénateur Smith, M. Farrell a énuméré les inexactitudes
embarrassantes allant du nouveau téléscripteur du Dow Jones au lendemain de l’une des
catastrophes du siècle. La déclaration annexée au témoignage de M. Farrell est une étude
remarquable dans le domaine de la rédaction et il se moque sans admettre d’erreur.
[...] LE SÉNATEUR SMITH : Je veux attirer votre attention sur deux points précis.
NEW YORK, 15 avril.
Une dépêche reçue ici de Halifax, N. S., ce matin rapporte que tous les passagers du Titanic avaient quitté le navire à vapeur après 3 h 30 ce matin.9 h 33
Ensuite, dans vos notes de service originales, on peut lire ce qui suit :
Titanic — Une dépêche de Halifax signale que tous les passagers ont quitté le Titanic à bord de canots peu après 3 h 30 ce matin.
Vous avez ça ? |
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